onsdag 20 augusti 2008

En kväll i Malmslätt

Efter en ganska lättsam träning i sporthallen denna onsdagskväll så hade vi som vanligt väldigt roligt tillsammans med vår käre fystränare Christer Norwald efteråt. Vi gjorde massa roliga saker. Låg ner, satt upp, sträckte ut armarna och sänkte stjärten mot marken några gånger.

När träningen äntligen var slut så gick alla in i duschen, ikväll ryktades det om att Årsta skulle bjuda på sin "tappa tvålen-show" som han övat på hela sommaren.... och vilken SUCCÉ det blev! Stämningen steg upp till skyarna och alla var så glada. Erik klappade händerna jättehögt och han var så glad så att tårarna rann. Årsta tappade tvålen 3-4 gånger extra ikväll, han menade att han ville ge något tillbaka till laget efter hans frånvaro.

Nåväl, efteråt begav sig ett gäng från laget ut till Kärnahallen i Malmslätt för att se träningsmatchen mellan IBK Damp och Mjölby Svarta björnarna. Helt plötsligt så reser sig Erik upp och svarar i telefonen...

Lotta
Erik, nu är kladdkakan klar om 10 minuter, vart är du?

Erik
Men mamma asså, jag är i Linköping! Jag är här med massa kompisar i laget, och dom pratar äntligen med mig! Jag kan inte sabba den här chansen, mamma! Jag fick nästan en kram av Gezza förut..

Lotta
*klick*

Erik kommer tillbaka och ler... han låtsas som att ingenting har hänt. Men faktum är att Lottas kladdkakor är lite extra kladdiga och det döljer sig alltid en liten överraskning bakom allt kladd. Vem vill missa något sådant? Jag vet att Hartmann inte har tackat nej förr i alla fall..

Övriga iakttagelser denna kväll:
*Poppy fick glädjetårar när han återsåg sin gamla tröja med nr 81 i Succé
*Eriks inneboende (inte Martin Jernberg) är kåt på Joacim Westling
*Hartmann fick dissen av Azgoud
*Eriks inneboende (inte Martin Jernberg) tycker att Poppy ser ut som en dvärg
*Gezza hade 1 kg gelé/vax i sin lugg
*Älmhults Danne fick en crush på domare Nystrand

Vi hörz och zez!

XoXo, The Loverboyz <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men givetvis vill man ge tillbaka någonting till sina kära lagkamrater! Jag lovar att försöka vara frånvarande lite mer så jag har en anledning till att tappa tvålen igen!

Anonym sa...

skönt att höra årsta!!